Paradiso heeft tijdelijk een dertiende kunstwerk in glas-in-loodvorm. The Small Museum presenteert namelijk 'IN CASE OF EMERGENCY BREAK GLASS', een tentoonstelling van ontwerpbureau Machine. De expositie wordt geopend op vrijdag 13 oktober en is te zien tot zaterdag 13 januari 2018. The Small Museum is een klein museum dat aan de buitengevel van Paradiso bevestigd is.
Het ontwerp van Machine werd op ambachtelijke wijze omgezet naar glas-in-lood. Dat proces is op beeld vastgelegd.
Parallel aan deze expositie lanceert The Small Museum haar nieuwste project 'The Small Editions'. Voor deze serie ontwikkelt het museum een serie genummerde zeefdrukken in beperkte oplage (20 exemplaren). Machine ontwierp de eerste zeefdruk in deze serie. The Small Editions zijn vanaf 1 november te koop via www.thesmallmuseum.nl.
The Small Museum Paradiso opende in 2016 The Small Museum, het kleinste museum van Nederland en, wordt gefluisterd, zelfs ter wereld. Het museum huist in een van de mededelingen kastjes aan de voorgevel van Paradiso, waar vroeger de mededelingen van de Vrije Gemeente in werden gehangen. Een van deze vitrinekastjes is omgebouwd tot expositieruimte, compleet met een vloertje met vissengraatparket, een lichtbakje en een ‘Rijksmuseum –grijze’ muur. In dit kleine museum exposeert Paradiso werk in opdracht; vernieuwende kunstwerken die een relatie hebben tot Paradiso of popcultuur in het algemeen.
Machine Ontwerpcollectief Machine werd in 2001 opgericht door Mark Klaverstijn (Amsterdam, 1973) en Paul du Bois-Reymond (Berlijn, 1974). Na hun afstuderen aan de Gerrit Rietveldacademie waren zij eerst actief onder de naam 'DEPT', dat zij in 1996 samen met Leonard van Munster begonnen. In hun eerste jaren werkten de ontwerpers veel voor de Nederlandse clubcultuur. DEPT maakte bijvoorbeeld talloze flyers voor de legendarische club RoXY in Amsterdam toen dit medium nog in de kinderschoenen stond. Tegelijkertijd werkte het collectief voor klanten als TPGpost en het Stedelijk Museum. Door verschillende visuele talen te combineren ontwikkelde Machine al snel een onderscheidende grafische en conceptuele identiteit. Het collectief omarmde bovendien de mogelijkheden van nieuwe media, en ontwikkelde een veelzijdig portfolio met websites, video-optredens, platenhoezen, t-shirts, installaties en muziek.