De kleurige campagne die Vandejong Creative Agency creëerde met Amsterdam Light Festival is genomineerd voor de ADCN Awards 2018. De Awards kondigde aan dat Vandejong samen met vijf andere ontwerpbureaus kans maakt op de prijs voor beste creativiteit en vakmanschap in communicatie in Nederland.
Campagne laat stad stralen
Afgelopen najaar lieten warmgekleurde vlaggen, tropische aanplakzuilen en groenblauwe borden het Amsterdamse winterlandschap schitteren. ‘After sunset, before sunrise’ was de aankondiging voor een nieuwe editie van het Amsterdam Light Festival. Met de gedachte dat ’s werelds grootste lichtfestival tot leven komt wanneer de maan aan de lucht staat, vulde de stad zich met opvallende kleuroverlopen. Er ontstond een on- en offline-ervaring waarbij niet alleen de kunst van het festival maar ook de campagne zelf enthousiast werd gefotografeerd en gedeeld.
Zesde editie Amsterdam Light Festival
Dit jaar trok het lichtfestival met 21 lichtkunstwerken ruim 900.000 bezoekers. Met het thema Existential daagde het festival bezoekers uit om na te denken over het belang van licht.
Genomineerden ADCN Awards 2018
De genomineerden dit jaar zijn:
• And Now This | Bleyenberg | And Now This | Raoul Farla, Torsten Heeres
• thonik | Holland Festival 2017 | thonik | Holland Festival
• Lava | KLIK Amsterdam Animation Festival | Lava | KLIK Amsterdam Animation Festival
• Vandejong Creative Agency | Amsterdam Light Festival | Vandejong Creative Agency | Amsterdam Light Festival
• SILO | Rijksmuseum Boerhaave | SILO | Rijksmuseum Boerhaave
• Lesley Moore | Royal Academy of Art & Royal Conservatoire The Hague | Lesley More | Royal Academy of Art & Royal Conservatoire The Hague
• Wieden+Kennedy Amsterdam |The Lioness Crest | New Amsterdam Film Company | Nike
Uitreiking
De winnaar van de ADCN Award wordt op 17 april bekendgemaakt in de Nationale Opera & Ballet in Amsterdam. Klik hier voor tickets van de ADCN Awards Show.
Klik hier voor meer informatie.